Mandestemme
Toyota
Kunde: Toyota
Bureau: The & Partnership / Studie: Lee Studio
Mandlig speaker: Anders Skotlander
Dansk Bilglas
Kunde: Dansk Bilglas
Bureau: Media Nord
Mandestemme: Anders Skotlander
Aalborg City
Kunde: Aalborg City
Mandlig speaker: Anders Skotlander
Kvindestemme
Sundhedsstyrelsen
Kunde: Sundhedsstyrelsen
Bureau: Radio Guru
Kvindelig speaker (afmelding): Titte Skotlander Hansen
SAS
Kunde: SAS
Bureau: Casting By Smile
Kvindelig speaker: Titte Skotlander Hansen
Blokhus Avis
Kunde: Blokhus Avis
Bureau: Media Nord
Kvindelig speaker: Titte Skotlander Hansen
Radiospots? Det kan vi klare for dig
Vi kan hjælpe dig med speaken eller det færdige radiospot klar til broadcast.
Et godt radiospot sælger dit budskab
Radio ligger vores hjerte nært. Det er et dejligt medie, hvor lytteren på ganske få sekunder skal have leveret et budskab. En god radioreklame overholder en række principper, som vi vil uddybe nedenfor. Men vigtigst af alt er udover en god stemme (naturligvis) en skarp ide. Og en smule is i maven.
Et radiospot bliver hurtigt langt
Mange annoncører ønsker at få så mange informationer som muligt med i sit radiospot. For nu har man jo købt sendetid og så skal vi bare have noget for pengene.
Men tænk lige engang over radiospots du selv holder af? Og hader? Ofte er det de meget hurtigtsnakkende og aggresive og overgearede radiospots, man skruer væk fra. Simpelthen fordi de vil for meget.
Derfor er vores råd at skrive en smule mindre end du egentlig havde tænkt dig. Skær ind til benet og lad speakeren formidle dit budskab stille og roligt.
Find den gode idé til din radioreklame
En god idé er 80% af dit radiospot. Hvis du har brug for sparring og udvikling af din ide, vil vi anbefale at tage fat i et reklamebureau.
Prøv at tænke over hvad du gerne vil opnå og efterfølgende formulerer et call-to-action helt kort på én linje. Vil du gernehave kunden ned i din butik? Vil du have dem ind på din hjemmeside? Hvad er det vigtigste budskab?
Det budskab skal gennemsyre hele radioreklamen.
En god speaker har tid
Når du så har fundet den gode idé og skrevet en tekst, så skal du prøve at læse den op for dig selv. Eller en kollega. Eller din kat. Prøv at høre om ordene ligger godt i munden og om der er gentagelser og unødvendigt fedt. Skær det væk og prøv igen.
Sørg for at tale stille og roligt, så radiospottet ikke bliver jappet og lyder som en gås på speed.
Når du er glad for din tekst, sender du den til os, hvorefter vi indtaler speaken til radioreklamen.
Skal der musik på radiospottet?
Det skal der ofte. Vi kan sagtens hjælpe med musik og eventuelle lydeffekter. Vi gør det ikke selv, men har mange samarbejdspartnere som kan hjælpe dig i mål med din radioreklame.
Spørsmål om radiospots
Speak til et radiospot afhænger af hvor det skal sendes. Er det til lokalradio koster speaken DKK 500 plus moms. Er det til landsdækkende radio er prisen DKK 3.500 plus moms. Kontakt os for et konkret tilbud.